fredag 29 juli 2011

Bakterapi

Att baka är som terapi för mig just nu. Det är kladdigt, formbart och jag får träna på att vänta och att låta något ta tid. Att resultatet är ätbart är ju bara en bonus! Har snöat in på ett bröd och just nu är det en baguettedeg ur Riddarbageriets bröd. Gör två stora limpor av det och försöker hitta bästa jäsställe, tid etc. Den innehåller en fördeg som man gör dagen innan, vilket resulterat i att det alltid ligger en liten deg i kylen. Lite som surdegsbakning lite. Ikväll blev de ganska bra. Lite brända. Men tillräckligt stora. Vad gör ni när ni behöver "terapia"?
/ Jenny C

1 kommentar:

Anonym sa...

Snygg bild. Vill gärna smaka på brödet när jag kommer hem. När ja behöver terapia går jag ut och springer eller tar en promenad och ringer upp dig eller Josse och pratar länge. Allt mer ofta tar jag fram symaskinen och syr, sprättar upp, gör om och vips så är ett klädesplagg jag inte använt på flera år snyggt och hippt :) puss från sis.