måndag 11 juli 2011

En tur på slätta i juli

En härlig sommardag var det idag! Efter några ärenden på förmiddagen idag gav sig grannen och jag av med buss till grannstaden Lidköping. Jag skulle hämta en bil och vi tänkte passa på att hitta lite nya loppisar och grannen visa mig gamla godingar på andra sidan ån. Vi började således med att hälsa på Tone på Nostalgeek. Där finns det massa fina saker som jag gärna skulle piffa till det med hemma.
Nostalgeek, Järnvägsgatan 6 i Lidköping

Efter lite retronostalgi i amerikansk anda blev det retrolunch på Ingas café som ligger nära till hands runt hörnet från Nostalgeek. Där åt vi mackor med bacon, ägg, köttbiff och sallad med kaffe. Väldigt smarrigt och charmigt ställe. Mätta och belåtna gav vi oss iväg på loppisjakt.

Ingas café med snyggt rutgolv
Tjusigaste kylen hade hon också!
Efter en tur ut i Sunnerbergs där jag blev lycklig av en hel servis av Forma porslin (Rörstrand, Olle Alberius, 1967-81) styrde vi kosan mot Rackeby och den finaste bullerbybygd jag sett på länge. Sex små gårdar som låg nära och tyckte om varandra i solskenet. Här fanns det också en loppis där jag gjorde dagens fynd. En röd solstol i fällstolsmodell från nån gång 1960-70-tal. Sen körde vi hem i solskenet och pratade om hur skygga vi är för andra människor. Så en så bra dag hade vi, grannen och jag!

Bullerbyhus

Dagens utsikt

Alice i min nya solstol


Min Formakanna fick sig äntligen en tekopp

Det bästa med hela dagen var att jag är trött, men trött på ett normalt sätt, inte utmattningstrött. Trött så som man ska vara efter en bra dag som den här! Hur var er måndag?
/Jenny C

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig måndag och vad skönt att höra att du varit normaltrött. Fint väder ni hade! Vi har inte haft så bra men vad gör det en dag på kontoret? Jag muntrade upp mig själv med att köpa världens finaste och skönaste tröja för presentkortet jag fick när jag slutade jobbet i våras. Helt klart en duglig måndag :) saknar er! Little sis

Jenny sa...

En skön tröja är alltid bra att ha. Dessutom bra när det är en present. Dåligt väder kommer ju snabbt så lika bra att njuta när solen bjuder till. Saknar dig med! /J

Mia sa...

detta med loppisar är ju bara för bra! tyvärr så verkar det som att jag har köpt på mig det jag behöver för tillfället. :( det bästa/ värsta med loppis är att man hittar sådant som man inte visste att man behövde.

kram mia

Jenny sa...

Helt rätt Mia! Men så bra det kan bli ändå. Får göra sig av med något så att det man hittat blir behövt! =)