torsdag 3 mars 2011

En bra känsla

Har sex dagars ledigt och huset fullt av folk. Desto viktigare blev gårdagens yogapass. Och det blev viktigt hur det skulle kännas. Förra veckan samma tid kunde jag knappt andas och hade otroligt svårt att stå i positionerna. Därför ville jag så mycket mer igår. Och det kändes bra. Kunde andas genom näsan hela passet, inte minsta tillstymmelse till täppthet och klarade av alla de stående samt balanpositionerna utan att behöva släppa. Var väldigt glad och nöjd när jag åkte därifrån. Och det älskar jag med yogans asanas, de känslor de frambringar på olika pass, ibland kan jag gråta, ibland blir jag så glad så jag vill dansa hela vägen hem och inget kan rubba mig.

Försöker fokusera på en position under en period för att bli bättre och känna efter just i den. Nu är det Uttihita Trikonasan (Extended triangle pose) som gäller.


Bild från YogaJournal

1 kommentar:

Karin sa...

Jag har bara kört två yogapass i hela mitt liv, men jag får inte till det... står bara och tänker på massa andra saker. Antar att man måste ge det ett par gånger. Kram!