torsdag 19 maj 2011

Ny lampskärm

A är sjuk den här veckan. Hon hostar och hostar. Det blir långsamt bättre men vill inte att hon ska gå tillbaka till dagis utan att vara bra. Dessutom finns ju risken att hon drar på sig något nytt igen med tanke på allt som snurrar runt på våra fina förskolor.

Igår ägnade vi oss åt att ta det lugnt, måla och på eftermiddagen städa lite. När jag städar brukar det bli ett stort projekt då alla möbler får byta plats. Testar nu en ny möblering i vardagsrummet. Känns bra idag, får se imorgon. Lägger upp bilder senare. På kvällen gjorde jag klart ett projekt som jag hållit på med ett tag. En lampskärm till en gammal lampa som jag ärvt efter min farmor. Den hade en beige skärm som blivit mycket smutsig och relativt snuskig. Tog fram mina afrikanska chitenges och började klippa och knyta. Och här är resultatet: 


Bilderna är inte de bästa, tränar på det med. Bättre bilder blev det när vi var i Budapest, min syster och jag. Filar på ett resereportage som kommer framöver, var en månad sedan vi åkte idag.
Ha en bra dag!
/Jenny C

2 kommentarer:

Ehrniz sa...

jätte snygg lampskärm. vad duktig och kreativ du är!
kram mia

Jenny sa...

Tack Mia! Ibland så infinner den sig där, kreativiteten. Och då gäller det att passa på! :-)