onsdag 18 maj 2011

Om mig/ About me

Min mamma har alltid sagt att jag tar den lättaste vägen. Hon refererar mest till att jag är född med akut kejsarsnitt och att det var enklare än att pressa sig ut den normala vägen. Om detta är sant eller inte det har jag inte kommit fram till ännu, trots snart 30 levda år i denna värld. Något jag dock vet om mig själv är att jag inte alltid kämpat för mina drömmar tillräckligt och därför hamnat i något sorts vakuum som jag bara vill springa ifrån. Ge upp vill jag inte, därför tänker jag försöka att springa åt rätt håll den här gången. Jag har mer av livet kvar än vad jag har lämnat bakom mig! Och de beslut som varit vettiga och lett till lycka vill jag inte ge upp (en underbar man och dotter!). Så framåt ska jag gå, lunka och löpa. Teoretiskt och rent praktiskt. Ska skriva, måla, läsa och springa mig ur detta vakuum. Är inbokad att springa en halvmara i september (det rent fysiska), och i sinnet tänker jag springa mil för att nå dit jag vill och drömmer. Här rapporterar jag hur det går och var det leder.

Inga kommentarer: