måndag 13 juni 2011

Akupunktur är bra!

Det är otroligt skönt att få hjälp mot något som inte går att lösa på egen hand. Jag lider av spänningshuvudvärk och migrän och har fått hjälp av sjukgymnasten med akupunktur. Idag var jag och fick nålar satta i huvudet på mig för andra gången. Sammanlagt ges tio behandlingar som ska ha kvarvarande effekt i ungefär 2-3 månader. Jag känner mig väldigt lätt när jag går både till och från behandlingen. Första gången var i fredags och då fick jag enorm energi på kvällen. Energi har jag inte känt på år så jag var nästan chockad. Idag är jag trött, var trött i morse och är fortfarande trött. Men ont har jag inte. Sjukgymnasten sätter ca 10 nålar och de som känns mest på mig är de i händerna. Vi har punkt mellan tummen och pekfingret, upp mot handryggen som ska ge generell smärtlindring i hela kroppen. Den nålen pirrar och känns domnande i hela handen. En bra stund efter kan jag inte klämma med handen som vanligt. I resten av kroppen känns det bara bra. Så akupunktur känns för mig både smärtlindrande och avslappnande. Och eftersom effekten sägs sitta i ett längre tag så har jag stora förhoppningar. Ett smärtfritt och energiskt liv, ja tack!  


Bild från Google

/Jenny C.

Inga kommentarer: