lördag 30 juli 2011

Mer sommar

Det är ju inte så att sommaren riktigt ska sammanfattas än, vi har hela augusti kvar. Men i mitt sinne så börjar det att dra ihop sig. Och det känns ganska vällustigt just den här sensommarstarten. Har ju varit väldigt ledig och fått vila ordentligt och energi börjar komma tillbaka. Börjar känna mig som människa igen och undrar lite stilla hur jag inte fattat tidigare att det inte var normalt att må så, och vara så trött hela tiden. Ny energi och ny start, jag är ju inte 30 än! Så för att inte sammanfatta sommaren än njuter jag av vad vi har haft för oss.

Alice myser med moster Johanna, som vi alltid saknar när hon inte är hos oss.

Härliga blåbärsris
Som Alice jobbar hårt med att lensa

Busar med moster gör vi också. På stranden.


Mannen och dottern skördar våra egna potatisar.
Så här fina är de.


Mannen badar inte. Han iakttar. Om det kommer krokodiler, räddar han oss.

Mannen och svärmor.

  
Åka skrindavagn är coolt!
 Nu ska jag gå ut och fortsätta att njuta av solen. Kanske till och med försöka få lite färg. 

/Jenny C

Inga kommentarer: