lördag 20 augusti 2011

Det blev kort

Först tänkte jag, oops, det blev kort, vad jag förändrar mig allt på en gång.
Men sen insåg jag att ooops, I did it again! Såg bilder från förra hösten, kort. Hösten innan det, kort. Så inte så mycket förändring, snarare återupprepande. Jag har skapat en rutin. Så här är min höstfrisyr:

Osminkad och trött, men så är livet!
Nu när håret är kort igen så ska jag börja med balsammetoden. Har testat flera gånger förrut och vet att det fungerar på mig men det senaste året har inget fungerat på mitt hår av förklarliga skäl. Men nu är det dags igen. Har sista shampoo hemma och ska till affären senare och köpa balsam. De har mitt favoritbalsam Neutral på vårt närmsta ICA. Det hela handlar om att inte använda shampoo för att det torkar ut håret och genom det får man naturliga lockar och fall. Min dotter som är otroligt lockig använder vi aldrig shampoo på (mormor har inte hajjat det än dock så när hon varit där är hon ett tovtroll). Läs mer om ni är intresserade av att veta mer på Lockig.se.

Förresten, Vivienne Westwood dokumentären fick mig att vilja bli som henne när jag blir gammal. Henna blir det när tiden är inne (för det är väl naturlig färgning? När jag blir gammal och rik ska jag nämligen bara använda ekologiska och naturliga produkter, så det så!).
/Jenny

Inga kommentarer: