fredag 28 november 2008

Snart advent och regn

Aterigen lite internettid. Vi ar pa Manda Hill och Mayani promenerar runt med Alice sa att jag kan skriva lite. Vi ar har for att kopa lite saker sa att huset kan bli mer mysigt. Just nu kanns det som om vi fortfarande bor i resvaskor och att ingenting fungerar. Ibland undrar vi vad vi gett oss in pa. Men bra mar vi och solen skiner. Regnet har dock kommit vilket gor dagarna mycket svalare och natterna rent av kalla. Alice och jag njuter. Mayani tycker ocksa att det ar skont. Vi langtar hem litegrann just nu. Ingenting ar enkelt har. Allt tar tid och kraver tusen forklaringar och diskussioner. Vi har dock hittat en bra taxichaffor som kor oss runt till bra priser sa att vi atminstone inte behover diskutera taxipriser sa fort vi gar ut fran dorren. Och en tomt har vi kopt, och ett hus haller pa att byggas. Idag graver de for grunden! Spannande men samtidigt laskigt. Hall tummarna for oss.

Julen narmar sig och det kanns konstigt att det inte ar kallt och ruskigt. Jag vill att huset ska vara mysigt pa sondag nar forsta advent ar sa maste shoppa lite mer idag och fixa imorgon. Men ikvall ska jag pa nan sorts mohippa med var granne. Vi ska inte aka forran 21 och det ska dansas, det ar det anda jag vet an. Och den 11 december har vi blivit bjudna p[a luciafirande hos sveriges ambassador har i Lusaka. Blir nog intressant och trevligt att traffa dem och andra svenskar som jobbar och bor har.

Nu ska vi fortsatta shoppa. Saknar er alla!

Kramar fran oss

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er!
Så skoj följa er resa, men tråkigt att allt kräver så mycket energi av er. Är Zambia sig likt annars?
Här är det regn och rusk och första advent, och jag ska såklart till jobbet!!! URK!
Massa kramar och hoppas er safari är nice!
Kramar

Johanna sa...

Hej,
vad skönt att höra ifrån er igen. Jag har inte direkt något adventsmys här heller, även om det ju är kallt här så vinterkänslan finns iallafall. Jag längtar väldigt mycket efter er. Lovar att hålla tummarna för husbygget.

pussar

Lillemor sa...

Hej! Hoppas ni kan få det mysigt,annars är en del detaljer på väg till er, som kan hjälpa till att skapa julkänsla. Kul med luciafesten!
Kram och puss
Mamma