onsdag 3 december 2008

Sand pa tomten

Just nu har det slutat regna igen. De sager att det ar for en till tva veckor. Tydligen ar det alltid sa, i december ar det ett litet upehall. Vi ar glada for det for nu har vi sand pa var tomt och bygget kan fortsatta. Vi behover sten och cement ocksa. Att bygga har ar billigt. Arbetskraft kostar oforskamt lite (vissa tycker att vi betalar for mycket t.om.) och sand och dylikt ar ocksa bra priser pa. Det borjar bli roligt nu nar grunden ar gravd och man kan se formen pa huset. Vi forsoker nu kopa en bil ocksa. Vi kanner oss inlasta utan. Kan inte ens ta oss och handla utan att ta en taxi. Har dock fatt upplysning om att vi kan kopa skattefritt pga mig vilket sparar oss massa pengar och kan kopa en ganska fin bil for inte sa mycket. Och vill vi salja den sa kan koparen betala skatten.

Annars forsoker vi forbereda for jul. Inte det lattaste. Plastgranar och kitsch finns det gott om men fina tomtar ingenting. Sa det far bli en kitschig jul. Vi gar in for det helt. Vill ni hjalpa oss med repept. Maila till jennykatarinagmail.com eller jennykatarina@hotmail.com eller skriv har. Men mailen kan jag lasa pa mobilen och darmed hemma i koket. Vi vill ha till kola och knack (Mayani vill gora), pepparkakor, lussekatter, morotslada, skinka och Jansson.

Igar gjorde jag middag, kottbullar och potatismos, till var nya van Joe the taxidriver och hans familj. Varldens sotaste barn. Jag har bestamt mig for att sponsra hans aldsta dotter i skolan.

Nu ska jag gå på bio medan Mayani handlar och hanger med Alice.

Kramar

2 kommentarer:

Lillemor sa...

Hej!
Jag har skickat recept på lussebullar. Har du fått det? Hoppas det går bra med bygget. Vill gärna se lite bilder!
Kram
Mamma

Johanna sa...

Hej, vad mysigt ni verkar ha det. Bilder vore kul, men förstår att det är ett litet projekt. Vi får se när vi kommer ner ju.

Nu ska jag uppdatera min blogg så snart kan ni läsa vad jag haft för mig.

pussar