söndag 12 juni 2011

Det kan bara bli bättre

När de regntunga grå molnen igår hängde som värst över oss så tänkte jag tyst att det kan bara bli bättre. Idag vaknade jag till det här:


Vi gick upp och åt frukost, smörgåsar bredda av treåriga dottern. Fixade lite i trädgården och hittade en huggorm vid trädgårdsskjulet. Fram med kameran och dokumentera, ni får se senare i veckan. Pappan min är livrädd för ormar, mannen min har någon sorts fascination av dem. Roande att se mannen försöka få sin svärfar att våga gå närmare för att titta på huvudet!

Efter kaffepaus gav vi oss iväg på skogspromenad med fiskespö och badkläder. Promenaden slutade vid en klippa långt ute i Ekens skärgård. Ända långt ut vid farleden. Där satt vi en stund och fiskade, jag badade och vinkade till båtarna som seglade förbi. Vackert är det!



Efter en stund var vi nöjda och gick hem igen.  Vi tog andra rundan runt ön och passerade en gammal fyr från 1885. Bild kommer en annan dag på resten av promenaden. Hemma i stugan lagade vi middag och packade för att åka hem. En härlig dag blev det och jag känner mig riktigt lyckligt vindbiten om kinderna.

/Jenny C.

Inga kommentarer: