fredag 10 juni 2011

Am I Happy Chic?

Om jag nån gång stöter på samma namn mer än en gång under någon timmes tid, genom till exempel radio, internet eller TV, så brukar jag undersöka saken närmare. Igår kväll hände detta med namnet Jonathan Adler. En inredningsdesiger/keramiker som tydligen är superkändis överallt annars förutom i mitt vardagsrum. Jag har alltså inte stött på honom förrut. Trots allt inredningssurfande jag håller på med och min relativt uppmärksamma blick. Det är dock aldrig försent att upptäcka något att fatta tycke för och Herr Adler får just det, mitt tycke. På hans hemsida jonathanadler.com hittade jag hans manifesto som jag tycker är helt fantastiskt; bland annat
"We believe in being underdressed or overdressed always" eller "We believe colors cant clash", eller "We believe our lamps make you loke younger and thinner"! Mannen får mig att skratta och det är värt sina kronor.

Han kallar sin inredningsstil Happy chic och det är en blandning av färger, material och mönster. Han inspireras tydligt från många olika epoker och ännu fler olika stilar. Meningen med det hela är att ha ett Happy home, ett hem som du blir glad av. Och sånt gillar jag!

De här bilderna gör mig glad! Fler bilder från hans olika uppdrag kan ni hitta här. Titta och låt er inspireras!



Bilder från jonathanadler.com.

Finfin känsla inför helgen!
/Jenny C.

For translation use the gadget to the right!

Inga kommentarer: