torsdag 9 juni 2011

Reading and loving it

Nu när det enda jag har till hands är tid till vila och återhämtning så hinner jag sammanställa små listor och dela med mig med er.  Just nu hinner jag till exempel läsa många olika bloggar och hittar nya hela tiden. Så en återkommande veckopost på min blogg kommer att bli Reading and loving it, som jag också sammanfattar till just en lista på sidan med samma namn. Förutom bloggar kan där hamna olika magasin jag läser regelbundet, boktips (får kanske en egen sida om det blir många) samt andra hemsidor av och om personer jag inspireras av.


Så var så goda, idag blir det bloggar jag läst mycket den här veckan:


1. Den första bloggen är Elsa Billgrens blogg på Elle. Den läser jag så ofta jag kan och den här veckan har Elsa bloggat om Amsterdam och visat underbara bilder som gör mig sugen på ytterligare en weekendsemester med syrran. Kolla in hennes blogg Need help dressing på Elle.se. 


2. Kendi Lea heter en kvinna som bor i det stora landet på andra sidan Atlanten som gifte sig med sin drömman och flyttade med honom till hans lilla hemstad. Där startade hon blogg istället för att skaffa barn. Hon har två bloggar och jag har fastnat för båda.  På Kendi everyday skriver hon om mode och andra saker hon tycker om. Hon är rolig och lite sarkastisk. better off wed handlar om hur bra hon tycker det är att vara gift. Kolla in, hon är duktig! 


3. Den sista bloggen som jag hittat och inspirerats av mycket den här veckan heter Desire to inspire och drivs av två kvinnor, en från Canada och en från Australien. De har aldrig träffats utan hittade varandra via bilder som de taggat på Flickr. Det gemensamma intressen och som för dem tillsammans är att hitta bilden på det ultimata rummet. Så här har jag gottat mig i fantastiska bilder på inredning, ett av mina stora intressen. Kolla till exempel in det här fantastiska hemmet med bilder tagna av Brie Williams.

Bild från Desire to Inspire, tagen av Brie Williams

Så ta er nu lite tid och låt er bli  inspirerade av dessa fina bloggar.
/Jenny C.


TRANSLATION: Reading and loving it
Now all I have on hand is time to rest and recover so I have time to compile small lists and share with me with you. Right now I have time to read as many blogs and find new ones all the time. As a regular weekly post on my blog will beReading and loving it, which......(READ MORE) 

Inga kommentarer: